Video, 2019’da Japonya’yı vuran fırtınayı gösteriyor mu?

545235 1204504 21 updates

Bir caddeden aşağı taşan sel sularını gösteren bir video, Hagibis Tayfunu’nun ülkeyi kasıp kavurduğu Ekim 2019’da Japonya’da bir fırtına olduğunu iddia eden birçok Facebook gönderisinde paylaşıldı. İddia yanlıştır; video, 2011’de Japonya’yı vuran bir tsunamiyi gösteriyor.

Video yayınlandı burada 14 Ekim 2019’da Facebook’ta.

880.000’den fazla görüntülendi ve 7.500’den fazla paylaşıldı.

Üç dakikalık, 42 ​​saniyelik video, enkaz taşıyan ve araçları caddeden aşağı iten azgın suları gösteriyor.

Gönderinin Malezya dilindeki başlığı İngilizce’ye şu şekilde çevriliyor: “Japonya’nın şu anki durumu.. Umarım bu sınava girmekte zorlanırlar..”

Yanıltıcı Facebook gönderisinin ekran görüntüsü aşağıdadır:

545235 1311668 Screenshot 6 updates

Aynı video Facebook gönderilerinde paylaşıldı burada, burada, burada ve burada benzer bir iddia ile

Video, Hagibis Tayfunu’nun Japonya’yı vurduğu ve bildirildiği gibi 70’den fazla can aldığı iddiasıyla aynı hafta yayınlandı. burada AFP tarafından.

Filipinler merkezli Facebook sayfalarından diğer gönderiler, örneğin burada ve buradagörüntülerin Japonya’yı Ekim 2019’da Hagibis Tayfunu sırasında gösterdiğini açıkça iddia ediyor.

İddia yanlıştır; video, 2011’de Japonya’yı vuran bir tsunamiyi gösteriyor.

Yayınlandığı bulunan videodan çıkarılan bir animasyon karesi kullanılarak Google’da tersten yapılan bir görsel arama burada 18 Aralık 2011’de YouTube’da. Video dört milyondan fazla kez izlendi.

Japonca altyazı, İngilizce’ye şu şekilde çevrilir: “’Ishinomi şehri Tsunami’ Büyük Doğu Japonya Depremi. Miyagi ilindeki Ishinomaki şehrinin bir videosu. Böyle bir tsunami tarafından yutulursak hiçbir şey yapamayız. Ishinomaki Gas’ın çatı katından çekildi. Ishinomaki şehri, Miyagi ili #greateastjapanearthquake”.

Japonya, Mart 2011’de AFP tarafından bildirildiği üzere yaklaşık 18.500 kişinin ölümüne neden olan bir tsunamiye yol açan 9,0 büyüklüğündeki bir denizaltı depremiyle sarsıldı.

Aşağıda, yanıltıcı gönderideki (L) ve YouTube videosundaki (R) videonun yan yana karşılaştırması yer almaktadır:

545235 8042643 Screenshot 7 updates

Video çekildi burada Japonya’nın Ishinomaki şehrinde.

Videodaki (L) fotoğrafta görünen açık mavi kubbe, Ağustos 2011’de (R) alınan konumun Google Sokak Görünümü görüntülerinde görülebilir:

545235 1287386 Screenshot 8 updates

Aynı video Japon ticari televizyon ağı Fuji News Network’e gönderilmiş ve Bu bildiri.

Raporda, videonun çatı katına tahliye edilen 35 kişiden biri olan Koichi Abe tarafından gönderildiği belirtiliyor. İşinomaki Gazı 11 Mart 2011’de Ishinomaki şehrinde.

AFP daha önce çürütülmüş Videonun Endonezya’da bir tsunami gösterdiğini belirten benzer yanlış iddialar.

İçinde Bu 9 Mart 2013’te yayınlanan video raporu, AFP, felaketin orada 4.000 kişinin hayatını kaybetmesinden sonra Ishinomaki kasabasındaki yıkımı araştırdı.

Read Previous

Nora Fatehi, Shraddha Kapoor’un dans videosu viral oldu

Read Next

Faizan Lakhani Sharja Stadyumu’nda İmam Ul Haq ile Konuşuyor – PSL 4 | coğrafi süper

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

organik hit - Bayilik Veren Firmalar -